Gebruiksvoorwaarden

VERZENDING

Fashion For Cycling levert uit voorraad. Het product van uw keuze kan u makkelijk vinden online op onze website. Onze informatie op de website is indicatief en kunnen wij te allen tijde aanpassen. Typefouten voorbehouden. Het is mogelijk dat een afbeelding bij een bepaald artikel licht afwijkt, wij doen het nodige om dit te voorkomen. Wij garanderen dat onze geleverde artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van alle gebreken. Indien dit om welke reden dan ook niet zo zou zijn, zoeken wij voor u een gepaste oplossing. Mocht een besteld artikel toch niet voorradig zijn dan contacteren we u via mail of telefoon en kan u opteren om het geld onmiddellijk terug gestort te krijgen of dat u enkele dagen langer wacht tot wanneer het artikel weer op voorraad is. Outletartikelen en solden zijn steeds laatste stuks, indien deze niet meer voorradig zijn wordt het betaalde bedrag onmiddellijk teruggestort of stellen we graag een alternatief voor (al dan niet met een opleg voor het verschil in prijs). Onze 2 drukke winkels putten uit dezelfde voorraad als de webshop, verkopen in de winkel krijgen altijd voorrang. 

 

VERZENDINGSKOSTEN

VANAF 50 € gratis verzending in België. In Nederland betaalt u €4,95. Voor bestellingen van minder dan €50 betaalt u €6 in België en €10 Nederland. De levering gebeurt via B-Post. Uw bestelling vertrekt binnen de 3 werkdagen. Traceerbaarheid van uw pakket is mogelijk via B-Post, op verzoek kunt u de traceerbaarheidscode van B-post bij ons opvragen. Voor verzending naar andere landen, contacteer ons.

 

ARTIKELEN DIE NIET BESTELBAAR ZIJN.

Soms zal het voorkomen dat een artikel niet bestelbaar is. Meestal is dit wanneer het gewenste artikel op dit moment niet voorradig is. Check in dit geval de website regelmatig opnieuw of zend ons een mail wanneer u wenst gecontacteerd te worden wanneer het artikel opnieuw op voorraad is.

Bepaalde onderdelen die verscheidene specificaties vereisen zoals maten en comptabiliteit tussen verschillende onderdelen (bij complete groupsets, wielen ed) en waarvan de prijzen soms verschillen tussen verschillende referenties kunnen niet rechtstreeks via de webshop besteld worden. Deze bestellingen kunnen wel telefonisch of per mail besteld worden, dit om te vermijden dat er vergissingen gebeuren en misverstanden opduiken.

 

BESCHADIGING

Wij garanderen u dat uw bestelde goederen altijd in perfecte staat worden verzonden. De mogelijkheid bestaat dat er iets mis gaat met het transport. Als u ziet dat bij levering uw bestelling beschadiging opliep, neem dan onmiddellijk contact op met Fashion For Cycling. Wij zorgen voor een gepaste oplossing. Meld de beschadiging ook onmiddellijk aan B-Post.

 

TERUGZENDEN

Bij Fashion For Cycling kan je een product(en) retourneren of wisselen.
Let wel, deze retourprocedure is enkel geldig voor online aankopen.

U HEEFT HIERVOOR 14 KALENDERDAGEN TIJD.

Let op: dit betreft een dubbele termijn. Vanaf het moment van ontvangst van de goederen heeft de consument 14 dagen tijd om Fashion for Cycling op de hoogte te brengen dat hij/zij gebruik wil maken van het herroepingsrecht. Hierna heeft de consument nogmaals 14 dagen de tijd om de goederen te verzenden. 

INDIEN U RETOURNEERT, VERGEET DAN NIET ONS RETOURFORMULIER VOLLEDIG EN
DUIDELIJK IN TE VULLEN EN BIJ UW RETOURZENDING TOE TE VOEGEN. 

Voor het retourformulier klikt u hier.

U kan ook in één van onze vestigingen terecht, waar onze verkopers u graag verder helpen. Indien u de overeenkomst herroept, kan u de waarde van de goederen terugvorderen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering), onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.

Terugbetalingen gebeuren steeds via de oorspronkelijke betaalwijze. Ook indien u in de winkel komt terugbrengen, wordt de terugbetaling niet via de kassa maar via een refund gedaan. Een zending retourneren is steeds voor eigen rekening. Frankeer uw pakket voldoende en vergeet deze niet degelijk te verpakken voor transport. Wij aanvaarden geen onvoldoende gefrankeerde zendingen.

U kan er ook voor kiezen om via ons een retourlabel aan te vragen, hiervoor betaalt u €3.95. Deze kosten zullen we van de terugbetaling van het teruggestuurde artikel aftrekken. Indien het om een omruiling gaat omdat u bijvoorbeeld een andere maat wenst, dan nemen wij de verzendkosten om het artikel opnieuw naar u toe te sturen voor onze rekening. Een retourzending is steeds op risico en voor rekening van de verzender/koper.

Het is uiteraard van belang dat het artikel(en) en toebehoren in oorspronkelijke staat en verpakking verkeert/verkeren en compleet is/zijn. Artikelen en toebehoren die gebruikt zijn, zich niet in oorspronkelijke verpakking bevinden en/of niet compleet zijn komen niet aanmerking voor retournering.

Gewassen textiel zijn uitgesloten voor omruiling. 

Naast het Fashion for Cycling-retourformulier kan de consument ook gebruik maken van onderstaand modelformulier.

https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf 

IS EEN ARTIKEL BESCHADIGD OF VERKEERD GELEVERD?

Contacteer ons dan direct op het volgend e-mailadres shop@fashionforcycling.be en wij bezorgen u een retourlabel.
Vul het retourformulier in met een beschrijving van de beschadiging en stuur het artikel in zijn originele verpakking zo snel mogelijk naar ons terug.
Wanneer dit aangewezen is, ruilen we het artikel of betalen we de volledige kostprijs terug, inclusief alle gemaakte leveringskosten.

 

WETTELIJKE GARANTIE

Op alle producten die u koopt bij Fashion for Cycling geldt een wettelijke garantieperiode van twee jaar. Wanneer het product binnen deze garantieperiode defecten vertoont en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie volledig kosteloos. Ook indien dit niet het geval is, helpen we je graag verder. Hou hierbij wel rekening met eventuele bijkomende kosten. Vooraleer het reparatieproces opgestart wordt, ontvangt de klant steeds een prijsopgave. Pas wanneer de klant hiermee instemt, beginnen we aan de reparatie.

Indien u een garantieaanvraag indient, wordt dit door de producent of leverancier beoordeeld. Als deze een positief gevolg geeft aan uw claim, worden verzendkosten aan u terugbetaald, met een maximum bedrag van 26 euro. Verpak uw pakket steeds voldoende. Onzorgvuldig of onvoldoende ingepakte pakketten worden altijd geweigerd.

 

PRIVACY

Uw persoonsgegevens die worden vermeld op uw factuur en afleveradres worden verwerkt en gerespecteerd in het kader van de privacywetgeving. Aan de hand van uw gegevens kunnen wij de levering uitvoeren, garantieverplichtingen nakomen, u onze beste service aanbieden en u zo snel mogelijk voorzien van uw besteld(e) artikel(en).

 

NIEUWSBRIEF

Klanten worden niet automatisch ingeschreven op de nieuwsbrief maar dienen zichzelf aan te melden op de homepage van de website. Klanten die de de nieuwsbrief, promoties of aankondigingen niet meer wensen te ontvangen kunnen zich eenvoudig uitschrijven onderaan de nieuwsbrief.

 

PELOTONKORTING

Een pelotonkorting is zowel in de winkel als op de webshop verkrijgbaar.
Alvorens u van deze korting in de winkel kan genieten, dient u zich te registreren aan de kassa en ontvangt u meteen de pelotonkaart en korting bij uw aankoop.
Op vertoon van deze kaart ontvangt u bij uw volgende aankoop een korting op alle artikelen waarop deze vermeld staat.

Om gebruik te maken van de pelotonkorting op onze webshop, dient u zich online te registreren. 
De pelotonkorting wordt berekend bij de afrekening van uw bestelling.

De prijs met pelotonkorting staat rechts naast de doorstreepte 'normale' prijs. 
De kortingspercentages kunnen variëren per artikel.
De pelotonkorting is niet cumuleerbaar met andere kortingen en promoties.

 

BETALINGSMOGELIJKHEDEN

Betaling van uw online bestelling gebeurt via Multisafepay, een erkende payment service provider.

 

CONTACT

BVBA Van Eyck C.
Heirstraat 28
9880 Lotenhulle

aalter@fashionforcycling.be
BE0862.025.241

 

LET OP MET STOCKINDICATIES OP DE WEBSITE!

Wanneer u beslist om liever langs te komen in onze winkels voor uw aankopen hou er dan rekening mee dat de stock aangegeven op de website stockindicaties zijn die de totale voorraad over onze 2 winkels en magazijn vertegenwoordigen. Het is dus mogelijk dat een gewenst artikel niet op de juiste locatie aanwezig is. U neemt hiervoor best telefonisch contact op, u heeft dan eventueel de mogelijkheid om een artikel te laten reserveren.

 

NIET AL ONZE PRODUCTEN KAN U TERUGVINDEN OP ONZE WEBSHOP

Wij hebben meer dan 10000 verschillende producten in ons assortiment, welke niet allemaal zijn weergegeven op de webshop. Indien u iets specifiek zoekt, aarzel dan niet om ons te contacteren via shop@fashionforcycling.be.

KLACHTEN

Indien u niet tevreden bent van onze service kan u steeds telefonisch contact opnemen (051 69 10 50) of deze klacht richten aan aalter@fashionforcycling.be. Indien de klacht niet door ons kan worden opgelost, kan u deze klacht neerleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)


Accept

Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij ons voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen.