Algemene voorwaarden

VERZENDING

Fashion For Cycling levert uit voorraad. Je kan de producten makkelijk vinden op onze website. De informatie op de website is louter indicatief en kunnen wij te allen tijde aanpassen. Typfouten voorbehouden. Het is mogelijk dat een afbeelding bij een bepaald artikel licht afwijkt, wij doen het nodige om dit te voorkomen. Wij garanderen dat onze geleverde artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van alle gebreken. Indien dit om welke reden dan ook niet zo zou zijn, zoeken wij een gepaste oplossing. Mocht een besteld artikel toch niet voorradig zijn, dan contacteren we je via mail of telefoon en kan je ervoor kiezen om het geld onmiddellijk terug gestort te krijgen of enkele dagen te wachten tot het artikel terug op voorraad is. Outletartikelen en solden zijn steeds laatste stuks. Als deze niet meer voorradig zijn, wordt het betaalde bedrag onmiddellijk teruggestort of stellen we graag een alternatief voor (al dan niet met een opleg voor het verschil in prijs). Onze 2 drukke winkels putten uit dezelfde voorraad als de webshop, verkopen in de winkel krijgen altijd voorrang. 

 

VERZENDINGSKOSTEN

Vanaf €50,- is de verzending gratis in België. IVoor een levering in Nederland betaal je dan €5,95. Voor bestellingen van minder dan €50,- betaal je €4,95 in België en €7,95 in Nederland. De levering gebeurt via bpost. Je bestelling vertrekt binnen de 3 werkdagen. Je kan je pakket traceren via de website of app van bpost. Voor verzending naar andere landen worden de verzendkosten automatisch berekend in het winkelmandje.

 

NIET-BESTELBARE ARTIKELEN

Soms zal het voorkomen dat een artikel niet bestelbaar is. Meestal is dit wanneer het gewenste artikel op dit moment niet voorradig is. Check in dit geval de website regelmatig opnieuw of zend ons een mail als je wil gecontacteerd worden als het artikel opnieuw op voorraad is.

Bepaalde onderdelen die verscheidene specificaties vereisen zoals maten en compatibiliteit tussen verschillende onderdelen (bij complete groepsets, wielen, e.d.) en waarvan de prijzen soms verschillen tussen verschillende referenties kunnen niet rechtstreeks via de webshop besteld worden. Deze bestellingen kunnen wel telefonisch of per mail besteld worden, dit om te vermijden dat er vergissingen gebeuren en misverstanden opduiken.

 

BESCHADIGING

Wij garanderen dat bestelde goederen altijd in perfecte staat worden verzonden. Het is altijd mogelijk dat er tijdens het transport iets misgaat. Neem onmiddellijk contact op met Fashion For Cycling als je bestelling beschadigd aankomt. Wij zorgen voor een gepaste oplossing.

 

RETOURZENDINGEN

Bij Fashion For Cycling kan je eenvoudig een product(en) retourneren of wisselen. Onderstaand vind je alle informatie betreffende retourzendingen. Opgelet, deze retourprocedure is enkel geldig voor items die online werden aangekocht.

 

Wat is de termijn voor het terugzenden van de artikels?

Vanaf het moment van ontvangst van de goederen heb je 14 dagen tijd om Fashion For Cycling op de hoogte te brengen dat je gebruik wil maken van het herroepingsrecht. Hierna heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de goederen naar ons te verzenden. 

 

Welke documenten voeg ik toe bij mijn retourzending?

Vergeet niet om het retourformulier volledig en duidelijk in te vullen en bij je retourzending te voegen. Voor het retourformulier klik je hier.
Naast het Fashion For Cycling-retourformulier kan je ook gebruik maken van onderstaand modelformulier.

https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf  

 

Hoe stuur ik mijn retourzending naar Fashion For Cycling?

Stuur je retourzending naar Fashion For Cycling, Heirstraat 28, 9880 Lotenhulle. Een zending retourneren is steeds voor eigen rekening. Daarnaast kan je ook via ons een retourlabel aanvragen, wat je €4,95 kost (€6,95 voor Nederland). Deze kosten worden bij het terugbetalen van de retourzending aangerekend. Klik hier voor het retourlabel.

Opgelet! Verpak de retourzending steeds voldoende en verzorgd. Wij aanvaarden geen onvoldoende verpakte retourzendingen. Een retourzending is steeds op risico en voor rekening van de verzender/koper.

 

Hoe gebeurt de terugbetaling van mijn retourzending?

Als je een deel of een volledige bestelling terugstuurt, kan je de waarde van de goederen terugvorderen - inclusief leverkosten (indien je deze betaalde). Let wel op: eventuele extra kosten die naast de standaard levering vallen, worden niet terugbetaald. Je krijgt het bedrag terugbetaald op dezelfde rekening als waarmee je de transactie voltooide. Als je je online aangekochte product in de winkel retourneert, wordt je ook op die manier terugbetaald. De terugbetaling verloopt niet via de kassa.

 

Ik wil graag een product omruilen, hoe gaat dit in zijn werk?

Bij Fashion For Cycling kan je er ook voor kiezen om een bepaald product te ruilen voor een andere maat/uitvoering. Je volgt hiervoor de normale retourprocedure, waarna je je gewenste product opnieuw bestelt via de webshop.

 

Staat van het product bij retourneren

Natuurlijk mag je het product bekijken zoals je dit in de winkel zou doen. Echter is het belangrijk om het product steeds in originele staat en onbeschadigd terug te sturen. In bepaalde gevallen kan het zijn dat je minder dan het originele aankoopbedrag (min retourkosten) ontvangt. Hierbij is het product waarschijnlijk niet in originele staat teruggestuurd. In dit geval wordt er aan de hand van de staat van het product bepaald hoeveel de waardevermindering inhoudt. In dit geval wordt de klant steeds op voorhand op de hoogte gebracht van een eventuele waardevermindering.

De waardevermindering van het product wordt berekend op basis van drie factoren:

 

  • Beschadiging van het product
  • Beschadiging van de verpakking
  • Compleetheid van het product

 

MET WELKE ECOCHEQUES KAN IK BETALEN?

Bij Fashion For Cycling aanvaarden we heel wat soorten ecocheques, zowel digitale als papieren versies. In onze winkels kan je zowel met de papieren als elektronische ecocheques van Sodexo, Edenred en Monizze betalen. Als je online wil winkelen kan je digitale ecocheques van Sodexo of Monizze gebruiken.

 

Kan ik een artikel dat betaald is met ecocheques retourneren of annuleren?

Ja, net zoals bij een gewone bestelling! Hou er wel rekening mee bij het annuleren van je bestelling of retourneren van artikelen die je betaald hebt met eco- of consumptiecheques, je een aankoopbon ter waarde van het aankoopbedrag in retour krijgt.

 

IS EEN ARTIKEL BESCHADIGD OF VERKEERD GELEVERD?

Contacteer ons dan direct op het e-mailadres shop@fashionforcycling.be. Wij bezorgen je een gratis retourlabel.
Vul het retourformulier in met een beschrijving van de beschadiging en stuur het artikel in zijn originele verpakking zo snel mogelijk naar ons terug.
Wanneer dit aangewezen is, ruilen we het artikel of betalen we de volledige kostprijs terug, inclusief alle gemaakte leveringskosten.

 

WETTELIJKE GARANTIE

Op alle producten die je koopt bij Fashion For Cycling geldt een wettelijke garantieperiode van twee jaar. Wanneer het product binnen deze garantieperiode defecten vertoont en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie volledig kosteloos. Ook indien dit niet het geval is, helpen we je graag verder. Hou hierbij wel rekening met eventuele bijkomende kosten. Vooraleer het reparatieproces opgestart wordt, ontvangt de klant steeds een prijsopgave. Pas wanneer de klant hiermee instemt, beginnen we aan de reparatie.

 

Als je een garantieaanvraag indient, wordt dit door de producent of leverancier beoordeeld. Als deze een positief gevolg geeft aan de claim, worden verzendkosten aan jou terugbetaald, met een maximum bedrag van 26 euro. Verpak je pakket steeds voldoende. Onzorgvuldig of onvoldoende ingepakte pakketten worden altijd geweigerd.

 

PRIVACY

Je persoonsgegevens die worden vermeld op je factuur en afleveradres worden verwerkt en gerespecteerd in het kader van de privacywetgeving. Aan de hand van je gegevens kunnen wij de levering uitvoeren, garantieverplichtingen nakomen, je onze beste service aanbieden en je zo snel mogelijk voorzien van je besteld(e) artikel(en).

 

NIEUWSBRIEF

Klanten worden niet automatisch ingeschreven op de nieuwsbrief maar dienen zichzelf aan te melden op de homepage van de website. Klanten die de nieuwsbrief, promoties of aankondigingen niet meer wensen te ontvangen kunnen zich eenvoudig uitschrijven onderaan elke nieuwsbrief.

 

KLANTENKORTING

De klantenkorting (groene prijs op de site) ontvang je als klant. Bestel je online dan ben je automatisch klant en betaal je de groene prijs. In onze winkels volstaat het om een gratis klantenkaart te activeren.

De kortingspercentages kunnen variëren per artikel.

Op onze webshop zijn de meeste kortingen onmiddellijk zichtbaar, slechts voor enkele merken (waaronder Assos,.. ) worden de kortingsprijzen pas getoond na het inloggen.

 

Prijsaanduiding gebeurt transparant.

 

Normale prijs of adviesprijs wordt vermeld op de site d.m.v. een doorstreepte prijs, de grotere groene prijs is diegene met korting en is de prijs die zal worden aangerekend bij het afrekenen. In de winkel zijn de normale prijs en de te betalen prijs als klant duidelijk zichtbaar op het etiket. Sommige artikelen hebben al onmiddellijk een lagere nettoprijs (hier zie je dan slechts Ă©Ă©n prijs vermeld), hierop wordt geen enkele verdere korting toegekend, ook niet als geregistreerde klant.

 

De korting is niet cumuleerbaar met andere kortingen en promoties.

 

BETALINGSMOGELIJKHEDEN

Betaling van je online bestelling gebeurt via Mollie, een erkende payment service provider.

 

CONTACT

BVBA Van Eyck C.
Heirstraat 28
9880 Lotenhulle

aalter@fashionforcycling.be 
BE 0862.025.241

 

LET OP MET STOCKINDICATIES OP DE WEBSITE!

Wanneer je beslist om liever langs te komen in onze winkels voor je aankopen, hou er dan rekening mee dat de stock aangegeven op de website stockindicaties zijn die de totale voorraad over onze 2 winkels en magazijnen vertegenwoordigen. Het is dus mogelijk dat een gewenst artikel niet op de juiste locatie aanwezig is. Je neemt hiervoor best telefonisch contact op, waarbij je de mogelijkheid hebt om een artikel te laten reserveren.

 

NIET AL ONZE PRODUCTEN KAN JE TERUGVINDEN OP ONZE WEBSHOP

Wij hebben meer dan 10.000 verschillende producten in ons assortiment, welke niet allemaal zijn weergegeven op de webshop. Als je iets specifiek zoekt, aarzel dan niet om ons te contacteren via aalter@fashionforcycling.be.

 

KLACHTEN

Als je niet tevreden bent over onze service, kan je steeds telefonisch contact opnemen met ons (051/69.10.50) of deze klacht richten aan aalter@fashionforcycling.be. Indien de klacht niet door ons kan worden opgelost, kan je deze klacht neerleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)